|
||||||||||||||
Računovodski pomočnik Finance z glavno knjigo Osnovna sredstva Fakturiranje Materialno knjigovodstvo Plače Avtorski honorarji Podjemne pogodbe Najemnine Potni nalogi Prenosi faktur El. izmenjava dokumentov | Davčne blagajneV naši ponudbi je tudi programski modul Davčna blagajna ali Maloprodajna blagajna, ki omogoča vse funkcionalnosti, ki se zahtevajo od programa za izdelavo računov na prodajnem mestu (POS - Point Of Sale). Program je mogoče tudi razširiti z vodenjem zalog in z izdelavo TDR (Trgovska knjiga). Pomembna pa je tudi možnost avtomatskega prenosa (po elektronski poti) izdanih računov in dnevnih iztržkov v program za knjiženje oz. v knjigovodski servis. Program omogoča tudi določene specifike, ki se pojavljajo v dejavnosti pekarstva, slaščičarstva in/ali pripravi hitre hrane in malic ter različnih servisnih dejavnosti. Splošne informacije o davčnih blagajnah Za vas smo pripravili zbrane informacije, ki jih morate v zvezi z davčnimi blagajnami poznati. Celovite informacije pa so tudi na voljo na spletni strani FURS-a. Na omenjeni spletni strani so na voljo tudi vsi obrazci, ki jih boste potrebovali v zvezi z uvedbo davčnih blagajn. Najpogostejša vprašanja, ki se pojavljajo v zvezi z davčnimi blagajnami so zbrana v dokumentu Davčno potrjevanje računov, ki so ga pripravili na FURS-u. Dokument predstavlja obvezno čtivo za vse, ki boste morali uporabljati davčne blagajne! Za tiste, ki boste uporabljali vezano knjigo računov, pa so na FURS-u pripravili dokument Vezana knjiga računov. Kdo mora uporabljati davčno potrjevanje računov? Vsi poslovni subjekti, ki za opravljeno storitev ali prodano blago prejmejo gotovinsko plačilo (razen nekaterih izjem opredeljenih v Zakonu o davčnem potrjevanju računov ZDavPR). O gotovinskem plačilu govorimo, ko kupci poravnavajo svoje obveznosti delno ali v celoti:
Izdane račune ali predračune, katere stranka poravna na zgoraj naštete načine, je zavezanec dolžan davčno potrditi preko FURS-a. Potrditev se opravlja s pomočjo davčne blagajne (računalniški program) ali z vezano knjigo računov (v prehodnem obdobju do 31.12.2017). Kdaj pa NE gre za gotovinsko poslovanje? Kadar se za plačilo uporabi:
Da pa se boste lažje in pravočasno pripravili na uvedbo davčnih blagajn, pa smo za vas pripravili spisek osnovnih aktivnosti, ki jih morate opraviti: Pridobitev namenskega digitalnega potrdila za davčne blagajne Za davčno potrjevanje računov pri finančni upravi boste morali
pridobiti posebno namensko digitalno potrdilo. To ni digitalno potrdilo s katerim že sedaj dostopate do e-davkov, ampak namensko potrdilo, ki ga pridobite preko portala e-davki. Sprejetje internega akta Zavezanci morate pred prvo izdajo računa iz davčne blagajne sprejeti tudi interni akt. Ta bo vključeval popis poslovnih prostorov, oznake poslovnih prostorov in pravila za dodeljevanje zaporednih številk računov. Pripraviti ga boste morali tudi tisti, ki boste uporabljali vezane knjige računov. Na FURS-u so pripravili nekaj primerov poslovnih aktov: Primer 1, Primer 2, Primer 3, Primer 4 Prilagoditev vsebine računa izdanega z davčno blagajno Uvedba davčnih blagajn zahteva izpis dodatnih podatkov na računu in točno določeno vsebino številke računa. Za izpis dodatnih podatkov bo poskrbel naš računalniški program Maloprodajna blagajna. Vsebino številke računa pa boste morali določiti sami in jo opredeliti v internem aktu. Vsebina številke računa je sestavljena iz treh delov: oznaka poslovnega prostora + oznaka elektronske naprave + zaporedna številka računa. Sporočanje podatkov o poslovnih prostorih FURS-u boste morali pred prvim izdanim računom sporočiti
podatke o vseh poslovnih prostorih, v katerih izdajate račune. Med poslovne prostore sodijo
tudi vozila ali prenosne blagajne, če boste račune izdajali na terenu. Objava obvestila o obveznosti izdaje računa in obveznostih kupca Na vidnem mestu v poslovnem prostoru, kjer izdajate račune, bo potrebno namestiti obvestilo, katerega vsebino in obliko je pripravil FURS v okviru Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem potrjevanju računov (Priloga III). Zagotovitev internetne povezave Če še nimate internetne povezave v prostorih, kjer boste izdajali račune, si jo zagotovite. V primeru uporabe vezane knjige računov, lahko za potrjevanje računov uporabljate internetno povezavo tudi izven kraja izdajanja računov. Postopki v primeru nezmožnosti povezave do FURS-a Če boste uporabljali Davčno blagajno, bodite pripravljeni na scenarije, ko se zaradi različnih vzrokov ne bo mogoče ob izdaji računa povezati s FURS-om. V takih primerih se uporabi dva alternativna scenarija, odvisno od vzroka nezmožnosti povezave s FURS-om:
|
KontaktVirtcom d.o.o. e-mail:
|
||||||||||||